Fashion, Lifestyle, My Life

Hotspots en must-do’s Italië autorondreis!

Bespaar Continu NL

Afgelopen twee weken heb ik het mooie Italië mogen bewonderen! Samen met mijn vriend heb ik een autorondreis gemaakt door de bekende plekken van Italië en natuurlijk wijd ik hier een blog aan om de mooiste plaatsen, beste tips en lekkerste ijsjes van het land te benoemen! Let’s read on! Hotspots en must-do’s Italië autorondreis!

Eindelijk was het zover. Echt toe aan vakantie. We starten de reis op donderdagavond en gaan een lange autorit tegemoet. Gelukkig vind mijn vriend het niet erg om te rijden en hij heeft dan ook meer dan 10 uur van de rit (ik maar 1,5 uur) gereden! Natuurlijk hebben we hier en daar gestopt en kwamen we de volgende dag om 2 uur ’s middags aan in Venetië, waar onze reis dan echt begon.

Wij hebben een samengestelde reis geboekt, waarbij je Venetië, Florence en Rome bezoekt. Achteraf gezien hadden we dit beter zelf uit kunnen zoeken, want de hotels waren allemaal net te veel afgelegen van de steden.

Hotspots Venetië!

Venetië zijn we gestart in een hotel in de omgeving van Treviso, waar wij drie nachten verbleven. De eerste avond hebben we dan ook het mooie Treviso ontdekt. Natuurlijk aten we een heerlijke Italiaanse pasta op het plein van Treviso. Overigens helemaal niet duur. Je betaalde ongeveer 8 euro per pasta.

Vrijdag zijn we vroeg gestart met een bootje naar het mooie Venetië. Aangezien Venetië niet makkelijk te bereiken is met de auto, zijn we naar Venetië gegaan via de boot. Een echte aanrader! Eenmaal aangekomen in Venetië hebben we URENLANG gelopen door de prachtige straatjes, bruggetjes en mooie wateren van Venetië. De stad van sierlijke palazzo’s, mooie pleinen, talloze kanalen en gondeliers doet zijn naam eer aan. De mooiste stad die ik ooit heb gezien!

Lekkerste ijs in Venetië

Het lekkerste ijs in Venetië vind je bij Gelateria Nico en SUSO Gelatoteca !

Na 22 kilometer! te hebben gelopen door Venetie, hebben we de boot teruggepakt naar Oderzo en zijn we bij een lokaal restaurantje ( Gambero D’ Oro ) uit eten geweest, waar ze de lekkerste tonijn hadden. Leuk om te weten; er was geen Engelse kaart 🙂 Dus maar op de gok wat besteld met enige vertaling erbij. Een plek waar weinig toeristen kwamen, dus erg leuk om te zien waar de Italianen zelf uit eten gaan. Hotspots en must-do’s Italië autorondreis!

Strand in Venetië

De tweede dag in Venetië hebben we een heerlijke stranddagje gehouden. We zijn bij Lido do Jesolo de boulevard op gegaan en twee bedjes gehuurd, wat overigens best prijzig is. Voor een dag betaal je 20 euro voor twee bedjes en een parasol. Daarnaast betaal je meer, naarmate je dichter bij het water wilt liggen. Het zag er overigens wel top uit en het we hebben een heerlijk dagje kunnen ontspannen.

De avond hebben we afgesloten met een heerlijke diner bij Bully’s in Oderzo. Ook een echte aanrader. Wat moderner ingericht en een leuke locatie. Na deze avond hebben we onze spullen ingepakt en zijn we de volgende ochtend vertrokken naar Florence!

Hotspots Florence

De vierde dag, startend in Florence. De komende drie nachten verblijven we net buiten Florence. We zetten de reis gelijk door naar het centrum van Florence, waar we de stad gaan verkennen. Na de Ponte Vecchio en Palazze Vecchio te hebben bekeken, en natuurlijk alle mooie straatjes te hebben bewonderd, gaan we op zoek naar een lekker ijsje. De beste ijsjes van Florence? Die haal je bij Gelateria Festival! Hier heb ik zeker mijn lekkerste ijsje van de vakantie op!

Na het bezoeken van Florence, zijn we de tweede dag naar Siena en San Gimignano gegaan. Twee prachtige stadjes met ieder haar eigen charmes. Super mooi om te zien, en ook hier hebben we weer heerlijk gegeten.

Siena en San Gimignano

Siena heeft haar prachtige Duomo’s en paardenraces. San Gimignano heeft de lekkerste ijsjes bij: Gelateria Dondoli. Overigens weet iedereen dat je hier de lekkerste ijsjes kan halen, want er stond een erg lange rij! Toch ging het heel snel, omdat er 10 man personeel achter de ijsjes staat. Daarnaast kwam meneer Dondoli langs in de rij, wat natuurlijk super vermakelijk was!

Nog iets wat echt aan te raden is in San Gimignano: het martelmuseum. Voor 10 euro kun je het martelmuseum bekijken en het doodstraf-museum. Ga hier niet heen als je slecht tegen bloed en moorden kan. Echt heel eng allemaal haha!

Hotspots en must-do's Italië autorondreis!

De laatste dag in Florence hebben we een heerlijk zwembad ontspan-dagje ingepland en zijn we later op de dag naar een van de velen Designer outlets van Italië geweest. Een soort Outlet Roermond was het, met vele grote merken! Leuke bezienswaardigheid: Vlakbij Florence kun je het Circuit van Mugello bekijken. Toen wij hier langs reden waren er geen races bezig, maar het was toch mooi om te zien!

De dag erna zijn we vertrokken naar de volgende bestemming: Rome!

Hotspots Rome

Aangekomen in Rome, zijn we begonnen bij het Vaticaanstad, het Sint-Pietersplein met de basiliek! Allereerst sta je een ellenlange rij! Achteraan de rij vragen mannen je of je de rij wilt skippen voor 15 euro. Dit klinkt heel verleidelijk als je de lange rij ziet, maar het gaat super snel! Dus gewoon lekker blijven staan en binnen 20 minuten ben je binnen. Oh ja, een goede tip. Je moet je schouders en knieën bedekken, dus neem een sjaaltje mee en trek een rok aan tot over je knie. Ik had mij natuurlijk weer niet aan deze regels gehouden, dus noodgedwongen een prach-tig-e sjaal in de rij gekocht! Haha.

Hotspots en must-do's Italië autorondreis!

In Rome hebben we genoten van een super romantisch hotel! (Villa Valente) Toevallig hadden we toen ook nog eens 2,5 jaar een relatie hebben we dit uitgebreid gevierd met een 5 gangen diner. Dit hotel wordt vaak gebruikt voor bruiloften en dit was er aan alle kanten af te zien. De romantiek straalde er van af!

Fiets-tour door Rome

De tweede dag in Rome hebben we een fiets-tour geboekt. Een echte aanrader als je wat actiever wilt zijn tijdens je vakantie. De hoogte punten van Rome pak je hiermee in drie uur. Het Forum Romanum, het imposante Colosseum, de Trevifontein, het eeuwenoude Pantheon en het bruisende Piazza Navona stonden allemaal op het lijstje. Ook de Spaanse trappen mochten niet ontbreken.

Oh ja, het lekkerste ijsje? Bij Vencchi hebben we weer een heerlijk ijsje gehaald. Van buiten ziet het eruit alsof het ijsje 30 euro moet zijn, maar het ijsje is gewoon te betalen. (3.50 voor een ijsje).

Hotspots en must-do's Italië autorondreis!

Ook in deze stad hebben we heel wat kilometers afgelegd. Maar liefst 23 kilometer gelopen om deze mooie stad te bewonderen. Na deze mooie dag hebben we weer een lekkere Italiaanse maaltijd gegeten in het romantische hotel en zijn we de volgende dag vertrokken naar de laatste bestemming van de rondreis; Assisi.

Assisi en Perugia hotspots

De laatste nacht verbleven we in Torricella, vlakbij Perugia. Deze dag hebben we vooral van het weer genoten en zijn we een rondje wezen rijden rond het meer. Veel was er niet te beleven en we vonden deze dag dan ook niet echt passen bij de rest van de rondreis! Natuurlijk hebben we nog een heerlijk ijsje weten te vinden in een lokaal tentje. Elke dag een ijsje!

The day after!

De dag erna was onze vakantie eigenlijk afgelopen, maar we besloten om nog een hotel bij te boeken, omdat de terugreis anders te lang zou duren. Een nachtje extra in Zuid-tirol!

De ochtend van vertrek zijn we nog langs The Mall geweest, een outlet met merken als Gucci, Prada, Moncler, YSL, Michael Kors, noem maar op! Ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie designer bag. Helaas heb ik hem nog steeds niet kunnen vinden bij The Mall. Wel hebben we genoten in het Gucci cafe!

Hotspots en must-do's Italië autorondreis!

In de middag aangekomen bij ons laatste bestemming! Een prachtig hotel (Hotel Villa Groff) waar alles tot in de puntjes goed verzorgd was. We hebben nog een heerlijke dag genoten van het weer, het zwembad, de jacuzzi, het lekkere eten en de ontspanning. Want dit was de laatste dag van onze vakantie! Na een reis van 12 uur terug, hebben we heerlijk geslapen in ons eigen zachte bed, want dat kennen ze niet in Italië, zacht en bed:)